Tuesday, December 7, 2010

KELAS DAH MULA

Assalamualaikum...alhamdulilah kelas Hananbakery dah pun bermula pada 4hb & 5hb Dec lepas. Terima kasih buat Kak Izwani dr Tmn Tuanku Jaafar, Seremban dan Kak  Ayu dr Lukut , PD. Alhamdulilah' mereka berpuashati dengan apa yg mereka pelajari.

Hananbakery membuat kelas berbeza dengan kelas-kelas masakan yang lain, dari segi bahan yang diguna dan cara menyediakan. Bahan-bahan yang digunakan MUDAH DIPEROLEHI, tidak menyusahkan pelajar mencari bahan yang merek sendiri tidak tahu dimana boleh didapati'

Hanya dengan menggunakan bahan yg mudah didapati dan bahan itu jugak adalah hasil pengeluaran dr produk malaysia yg mudah didapati di semua kedai, pasaraya di malaysia ini boleh menghasilkan kek yang sedap setanding penggunaan bahan-bahan yg bekualiti. Kek yg dihasilkan malah lebih sedap dan tidak mual bila dimakan banyak' bagi membantu kawan-kawan yang hanya mempunyai badget yang ekonomi malah memudahkan lagi mereka memenuhi pemintaan anak-anak tanpa perlu membeli kek apabila tarikh hari ulang tahun kelahiran menjelma. Hasilkannya sendiri'malah dijamin lebih bersih dan kita sendiri tahu apa bahan yang kita gunakan.

Kelas Hananbakery adalah sepenuhnya bekerja membuatnya sendiri, dari mengenal bahan, alatan, menimbang bahan2, memastikan semua bahan ada disediakan berpandukan resipi yg diberi dan mengadun bahan sehingglah membakar dan menghasilkan kek yang sekehendaki.




No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Sekadar Memory lama, TAMAT sudah 18/8/2014

Daisypath Anniversary tickers

Nur Amiratul Husna

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Huda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Hanan

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Abdullah Niyaz Nu'man

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers