Wednesday, December 15, 2010

AKTIVITI BILA DAH LAMA TAK BUAT

       Hari ini agak pelik sbb dah lama tak teman hubby memancing' masa mula-mula berumahtangga dulu' sebelum ada anak' kerap kami memancing' sekarang agak sibuk dengan tanggunjawab masing-masing. Memandangkan seminggu ni anak-anak dikampung sempena cuti sekolah' hubby plak offday' jadi kami buat aktiviti luar rumah. Jam 3 petang ke bangi' beli stok untuk hanan bakery' dari bangi kami terus ke tempat memancing, hubby awal-awal dah siapkan 2 batang pancing dalam keta...kami ke Rasah Kemayan' dalam laluan rumah-rumah besar di situ ada kebun getah org melayu kita punya' dia buat kolam ikan' memang la nyaman di sana'sbb kawasan kolam tu dalam kebun getah' sejukkkkkk je' pemikiran pun tenang' dan toke kolam tu buat rumah dalam kebun getah tu...rumah banglo besar dan cantikkkkkk' bayaran memancing di kolam tu hanya RM10 untuk 3jam. Kami sampai di kolah kira-kira jam 5:45pm' ada lah 2 keluarga sedang lepak-lepak mancing' tapi tak nampak lagi ikan yg mereka naikkan...mungkin baru sampai jugak kot...!!

Saya cari tempat untuk duduk..hubby dah mula buat dedak untuk dipasang ke mata pancing' dia cucukkan stand ke tanah untuk handel batang pancing......saya hanya melihat je...sbb niat hanya nak temankan hubby' yg peliknya dalam kebun getah tu..tak ada nyamun pun....kalau bawak anak-anak berkelah sambil memancing pun OK jugak.......letak je pancing...tetiba talinya di sentak lurus...hubby baru nak betul-betulkan tempat duduknya' hubby pun angkat batang pancing dan nyentak laa.......ermmmmmm melopehhhh' upernya...ikan dalam kolam tu memain je....upan di mata kail habis....tp ikan tak lekat.....eeeeeeeeeeeeeeeeeeee gian dah mula datang' saya biarkan hubby layan batang pancing nya sambil dia mengidupkan puntung rokok di bibir...hehheheheh baik punya ayat'......hubby kalau mancing.....rokok tak de tak sahhhhh.....

Jam ditangan menunjukkan 6:45pm' hari pun dah gelap....saya ajak hubby balik' hubby kata Ok..dalam keta saya tanya hubby.....puas ke....kejam je dapat nyentak??? katanya....puas' walaupun takde hasil....sbb ayangnya teman.....:) sy senyummmmm lebooooo'

Alhamdulilah.....hubby dapat la hilangan letih keje ngan memancing walaupun sekejap...tapi kalau saya tak teman mungkin la 4-5jam dia larat layannnnn....

Apa pun saya gembira aktiviti memancing ini boleh membuatkan seseorg tu menilai tahap kesabaran yang ada dalam dirinya' hubby saya memang seorang yang sabar dari segala segi........nanti kalau saya g mancing lagi saya nak snap beberapa gambar buat tatapan bersama....kali nie lupa nak bawak camera....:)

No comments:

Post a Comment

Sekadar Memory lama, TAMAT sudah 18/8/2014

Daisypath Anniversary tickers

Nur Amiratul Husna

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Huda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Hanan

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Abdullah Niyaz Nu'man

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers