Tuesday, November 30, 2010

Ala-ala Secret Recipe

Kenapa beria sangat nak g beli kek di kedai kek tu' sedangkan satu potong di jual dengan harga yg kadang kala menjadikan satu seksaan kepada yang membawa anak-anak ramai' kan org melayu kita ada buat' ternyata kebersihan dan halalnya' ( nie cite salah sorang kawan saya dr senawang ) bagi peminat kek-kek di kedai kek seperti Secret Recipe, King, Bakery Cottage dan what ever la asalkan ada kedai yang jual kek' itu hak masing-masing' dimana nak beli, apa kek nak makan, berapa banyak nak beli, kepada siapa nak di hadiahkan kek....sendiri jawab' tetapi' setiap org ada pandangan tersendiri' Kebanyakkan kedai-kedai kek di area seremban nie adalah kepunyaan bukan org islam' 95% bangsa cina dan 5% melayu ( hanya anggaran saje )
Persoalanya' kenapa org melayu suka membeli kek dikedai kek bukan melayu?? bukan nak menghalang'tapi sampai bila kita org melayu islam hendak membantu bangsa lain....kenapa tidak bangsa sendiri! tetapi kesedaraan ini telah mula berputik dikalangan bangsa melayu sekarang' alhamdulilah...bersyukur kerana telah ramai org melayu yg pandai membuat produk sendiri walaupun tidak setanding yang dibeli dikedai.Sebut je kek apa' ramai bakers-bakers telah membuat kajian dan memberi tunjuk ajar resipi-resipi yang sesuai mengikut selera melayu sekarang.Tahniah kepada semua umat islam di malaysia ini atas kesedaraan kita menjaga pemakanan yg HALAL di sisi agama dan terjamin kebersihannya.
Saya berpeluang belajar dari seorg usahawan yang telah lama menceburi bidang bakery' walaupun saya baru mengenali beliau' tetapi cara beliau memberikan ilmu untuk dikongsi bersama amat berharga pada saya. Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada beliau kerana sudi memberi tunjuk ajar kepada saya. Semoga allah memberikan kejayaan kepada beliau.
Cupcake Lemon Cheese 
Cupcake Chocolate Cheese
Anika hiasan yang disukai
Cupcake Oreo Cheese





Kek Toffee Caramel Cheese 























Kek Fruity Cheese





Kek Chocolate Banana






























Kek Black Forest + Filling Ceri







Semua kek-kek ini ada dijual di Hananbakery (Homemade Product ) Jika berminat untuk tempahan'sila hubungi /SMS  Pn Hayati 012 3438896 @ hananbakery@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Sekadar Memory lama, TAMAT sudah 18/8/2014

Daisypath Anniversary tickers

Nur Amiratul Husna

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Huda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Nur Amiratul Hanan

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Abdullah Niyaz Nu'man

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers